Jak dostrzec błędy w komunikacji z partnerem

Za każdym razem, kiedy widzę małżeństwo, które się rozpada, zwykle dostrzegam brak komunikacji. Wydawałoby się, że cisza z jednej strony jest ok, to jednak potrafi być przekazem bardzo dużo negatywnych emocji. Milczenie nie jest przyczyną złej komunikacji, milczenie jest oznaką bólu, frustracji, ukrywania prawdy, niechęci do wykazywania się inicjatywą, odpychaniem od siebie.

Ludzką naturą jest szukać przyjemności i unikać bólu. Prawda jest taka, że ​​ludzie najpierw unikają bólu, a potem szukają przyjemności. I w bolesnych okolicznościach komunikacja staje się niewyraźna, wtedy może zapanować milczenie.

Jak złagodzić napięcie u partnera i rozwiązać problem

Zanim zapanuje cisza, możesz dotrzeć do źródła przyczyny nieporozumienia i poznać jego zachowania unikające rozmowy.

Uspakajanie

Aby tylko uniknąć konfliktu, partner próbuje cię zadowolić i przeprasza, albo udaje, że wszystko jest w porządku. Mimo, że próbuje uspokoić cię za wszelką cenę, tak naprawdę nie czuje się z tym dobrze. Może mieć też problem z wyrażaniem złości, bo jest w nim tyle uczuć, że szybciej może popaść w depresje. Jeżeli zauważysz u małżonka takie zachowanie, pomóż mu wyrazić swoje uczucia. Niech się przed nimi nie powstrzymuje. Ty sama również nie popełniaj tego błędu i staraj się wyrażać swoje uczucia.

Obwinianie

Jeśli twój partner cię obwinia to zazwyczaj bywa poszukiwaczem błędów. Nieustannie cię krytykuje. Bardzo często jest to zachowanie obronne. Jeśli zauważysz taką chęć obrony u siebie lub partnera, prawdopodobnie boisz się radzenia sobie z nieprzyjemnymi uczuciami. Postaraj się odpuścić i naucz się mówić we własnym imieniu, bez oskarżania partnera.

Informowanie

Twój partner to osoba spokojna, rozsądna i odpowiedzialna. Nie przyznaje się do błędów i oczekuje, że będziesz się z nim zgadzać i działać tak, jak on chce. Kiedy zadasz mu pytanie, czy jest zdenerwowany, odpowie: „Zdenerwowany? Nie jestem zdenerwowany. Jak myślisz, dlaczego jestem zdenerwowany? Cóż… on boją się emocji i preferuje suche informacje. Takie osoby należy często pytać, jak się czują w pewnych sprawach.

Rozpraszanie

Taka osoba ucieka się do tłumaczenia się nieporozumieniami związanymi ze stresem, unika bezpośredniego kontaktu wzrokowego i bezpośrednich odpowiedzi. Szybko zmienia temat. Często słyszysz, jak mówi coś w rodzaju: „Jaki problem? Chodźmy na zakupy. ”Rozpraszacze” boją się walki, a konfrontacja może to przynieść. Rozwiązaniem jest zapewnienie mu bezpieczeństwa, a nie bezradności w danej sytuacji. Zachęcaj po prostu do produktywnej rozmowy, a nie roztrząsaj niepotrzebnych problemów.

Jeśli odkryjesz, że twój partner uspokaja cię, obwinia, informuje lub rozprasza, mieć świadomość, że jest to wynik jakiegoś negatywnego doświadczenia. Spróbuj wykazać się wrażliwością i dotrzeć do problemu.

Czy taka komunikacja zawsze się sprawdza? Sprawdza się, kiedy już naprawdę zauważysz, że może się ona całkowicie zamknąć, zanim wejdziesz na dobrą drogę produktywnej rozmowy.

Leave a comment